Dag 21 en 22; van gite in Vorey naar gite in Le Puy-en-Velay en rustdag Le Puy

22 september 2020 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

We wandelen met z'n vieren langs de Loire naar Le puy en velay. Een rustige wandeling zonder regen. Onderweg koffie pauze en als we de herbergier om een broodje bij de koffie vragen springt de echtgenoot in de auto en komt even later terug met 4 broodjes pain au chocolat.

Onderweg klimmen we naar dorpje Polignac maar op maandag is hier alles dicht. Dan maar door naar Le Puy en Velay. Dit is duidelijk  een toeristen  stad en voor veel Fransen het beginpunt van hun Santiago wandeling.

We nemen met z'n vieren een biertje en we lopen de kathedraal van Le Puy binnen en nemen op de trappen  afscheid  van Christaan, met een groeps foto. HIJ overnacht  bij vrienden. We verblijven met zijn drieen in GE Les Capucins, huren voor 22.5 pp een soort studio met wc/douche. Als we de volgende ochtend gaan ontbijten komen we Christian weer tegen. Hij reist met de trein terug naar Lyon.

Er blijkt dat de Covid deze omgeving ook al steeds meer in zijn greep heeft. Ook uit Nederland komen verontruste berichten. We willen na de rustdag  op deze dinsdag nog een paar dagen doorlopen. Ik verwacht dan veel meer - vooral Franse - mede reizigers op de route omdat voor de Fransen Le Puy een belangrijk Frans startpunt is voor hun tocht naar Santiago...

De toegenomen internationale  Covid onrust zetten onze reisplannen onder druk. Ook dalen  de temperaturen snel en de regen kansen stijgen. ..Nog een paar dagen op deze route en dan vermoedelijk weer naar huis..

1. Jan Paymans:
    24 september 2020
    Nog de laatste lootjes en een goede thuis komst.
    Jan Paymans
  2. Ons Ien:
    24 september 2020
    Goh Jan Jij geen baardje net als de andere pelgrims? Succes voor de laatste dagen!