Dag 12, St leon naar Chatelus

12 september 2020 - Chatelus, Frankrijk

Vandaag een lange wandeling van bijna 30 kilometer met veel klimmen kort na elkaar. Het laatste stukje lopen we weer op de GR.  Jos gebruikt louter elektronica voor het bepalen van de route. Jan werkt met een apart GPS aparaat en zijn telefoon met maps.me dat ook geladen is met de routes van het Santiago genootschap. Verder heeft hij nog een i-pad bij om 's-avonds route informatie te bestuderen, voetbal en autoracen te volgen etc.  We overnachten in het dorpshuis/feestzaal waar ook enkele luxe hotelkamers zijn. We krijgen een grote luxe 3 persoonskamer. In het dorp is een café restaurant en worden we ontvangen met een biertje door een zeer luid pratende mevrouw.  Die-avond komen we er terug voor het diner tezamen met een Frans stel  die op dezelfde locatie eten en slapen. Zij zijn gestart met wandelen vanaf Tours en zijn al 15 dagen onderweg. . Als we 's-ochtends vertrekken zijn ze al weg maar we passeren ze onderweg.  Later treffen we weer. Later wordenn  we erop gewezen dat er ook een pelgrimsroute is van Tours door Frankrijk, Italie,  Oostenrijk   naar een plaats in Hongarije.

Bij de slaapgelegenheden onderweg licht soms een gastenboek. In St leon hadden we al gezien dat daar dit jaar ca 10 personen hadden verbleven en vorig jaar 4x meer. Allemaal door t Corona gedoe. Mensen betreden hier de winkels met mondkapjes..

1. Ad van Dijk:
    13 september 2020
    Leuk Ad dat je weer de wandelschoenen aan hebt. Groet, Ad
  2. Jan Paymans:
    14 september 2020
    Dar zijn flinke afstanden die jullie lopen petje af voor jullie allemaal gr. Jan Paymans.
  3. Loes Jacobs:
    15 september 2020
    Poeh poeh 30 km en dan klimmen petje af mannen
    Wandel ze en leuk om jullie te volgen
    Groetjes loes