Postel naar Balen Hulsen

15 april 2018 - Balen, België

Met Liesbeth en Fred uit postel vertrokken en zij hebben biede gps apparaten bij waarin de route en ook allerlei interessante wetenswaardigheden zoals overnachtingsplaatsen en cafés zijn opgeslagen voor de hele route. Dat blijkt erg nuttig. We drinken koffie langs t kanaal kwaadmechelen Deyssel dat we heel lang moeten volgen en ook hier veel wielertoeristen. Mijn overnachtingsadres bij Emma en Jos Verluyten, een overnachting bij pelgrims voor pelgrins staat ook in de Gps. Handig systeem en bespaart een hoop gewicht. Moet afscheid nemen van Liesbeth en Fred zij moeten nog 8 km verder. Ben vroeg maar gelukkig even een cafe open en pauze. Bij fam. Verluyten hangt een briefje voor de pelgrim dat ze in de tuin bezig zijn. Wordt hartelijk ontvangen door Emma en wegwijs gemaakt. Mag zelfs mijn was inleveren wat tof is. Beiden hebben vroeger in het onderwijs gewerkt. Ondanks de gevoelige gezondheid van Emma blijven beide zeer positieve mensen. Jos heeft nog veel energie voor zijn grote groente tuin. Hij plant 4 soorten aardappelen en voor elke dag een plant..dat is een hele flinke hof zoals ze hier zeggen. Krijg hier een uitstekend door Jos klaargemaakt diner en ontbijt. In de garage staat een enorme machine en dit blijkt de cv ketel te zijn op oliestook. Jos zet me de volgende morgen weer langs t kanaal op de route.en ik kom op de foto want elke pelgrim die langs komt wordt gefotografeerd..ca 20 per jaar en het is een hele goeie halteplaats om te mogen komen. Nogmaals veel dank.