Dongen naar Vessem

11 april 2018 - Vessem, Nederland

Eindelijk op pad. Afgelopen zondag nog een afscheidsborrel in onze ouwe dorpskroeg.. cafe t vaartje. Eigenlijk is eerste etappe te lang 39km.. diverse suggesties om een stuk weg te brengen voorlopig verworpen.. Echter afgelopen weekend met lopen een gevoelige blaar op de hiel opgelopen.. Eerste meters met volle rugzak vallen zwaar maar na ca 2 km komt Peter van Beek -onderweg naar zijn werk - als geroepen.Onderweg naar zijn werk via de dreef. Hij zet me af op t station tilburg west. Vandaar naar Tilburg cs en na een bezoek op pietervredenplein aan t kruidvat aldaarvoorzien van extra tape. Vanaf station tilburg blijkt t nog 24 km ..Bij la place blaar verzorgd..en verder op pad.veel langs wilhelminakanaal gewandeld ideale route tot haghorst . Langs t kanaal is route rustig en veel roeiers gezien die aan t trainen waren. In haghorst geen cafe open. Na een korte pauze weer door.verder verloopt wandeling voorspoedig en ben dr om15.30 in vessem. Onderweg bleef t lang liederen. Dus vaak poncho aan poncho uit.
Omdat pelgrimshoeve volgeboekt is overnacht in leegstaande woning. Wel diner en ontbijt op pelgrimshoeve verzorgd door gepensioneerde Boer Kees van 75 met zijn vrouw Tine.
Boer doet dit nu want vriendin van zijn vrouw kon plots niet. Boer moest derhalve hele dagen haar opdrachten volgen..mooi stel..