Vessem naar Postel

12 april 2018 - Mol, België

Vanochtend vertrokken uit Vessem. Eerste 7 km langs de Beerze zijn pittig. Daarna loop ik fout mbij Duizel maar kom uiteindelijk op de postelseweg en via een omweg weer op t juiste spoor. Ontmoet een man en vrouw die vanuit Duizel zijn gestart en ook onderweg zijn naar Postel..we lopen deze etappe verder samen. Fred en ,Liesbeth komen tevoet vanuit regio Utrecht en zij hebben hun pelgrimage thuis gestart en die moeten onderbreken en zijn nu opnieuw gestart in Duizel. Onderweg doen we een soepstop. Vanavond en morgenochtend hebben we in postel alleen 2 broodmaaltijden. Om 17 uur zijn we in de abdij. Postel is qua inrichting net een modern hotel. Zie de foto's. Zelfs met tweepersoonsbedden. Op de kamer ligt een notitie met de huisregels. Alleen devote bezoekers worden toelaten. Of mensen die op retraite gaan Bezoek avond viering en daarbij zij 10 monniken aanwezig. De viering is een soort beurtzang en voor ieder zij er voldoende boeken. . Denk niet dat ze echt checken of je de mis wel bijwoont.

1. Anna-Marie:
    29 april 2018
    Nou dit ziet er toch al goed uit.
    Veel succes verder.